22 Temmuz 2018 Pazar

Ara Veriyorum


Ara Veriyorum - KLAKET

Merhaba ben Sinan Acar. Liseden bu sene mezun oldum ve meslek lisesi okuduğum için gerek okul ve gerek staj yaparken üniversite sınavına çalışamadım. Benim durumda olup sınava çalışıp ve kazanan elbet vardır fakat ben yapamadım. Bu yüzden üç ay boyunca çalışıp para biriktirip dershaneye gitme kararı verdim. Dershaneye gidip bir sene boyunca (inşallah) sıkı bir çalışma sonucunda sınava gireceğim ve istediğim bölümü kazanacağım. Çalıştığım için bloğumda yazı paylaşamıyorum. Yine hem çalışıp hem de bloğunda yazı paylaşan arkadaşlar vardır fakat yine dediğim gibi ben bunu başaramıyorum.

Uzun süredir bloğumun ismini ve temasını değiştirmeyi düşünüyorum. Mahlas olarak EleştirmenAdam’ı kullandım. Blog işine girmeden önce sadece Eleştiri yazıları paylaşacaktım fakat yazmak beni içine o kadar çekti ki her türden yazılar yazmaya başladım. Bu yüzden direkt olarak ismim olan Sinan Acar’ı kullanma kararı aldım. Belki Sinan Acar yerine başka bir mahlas bulup onu yazarım fakat şu anlık düşüncem bloğumun adını Sinan Acar olarak değiştirmek. Menü kısmına çok kategori geldiği için temayı da değiştireceğim. EleştirmenAdam adı altında paylaştığım bazı eleştirilerde insanların kalbini kırmamak için küçük çapta eleştirdim. Geri döndüğümde eleştirileri tamamen içimden geldiği gibi yazıp yayınlayacağım.

Blog paylaşmaya ara verdiğimde tabi ki de yazı yazmayı bırakmayacağım. Şu anda da yazdığım çokça yazı var. Bu yazıların hepsini daha kaliteli ve daha güzel bir şekilde yazıp sizlere sunacağım. Blog paylaşmayı bıraktığım süre zarfında yazarlıkla alakalı daha fazla bilgi öğreneceğim. Bilgiler öğreneceğim ve bu bilgileri sizinle de paylaşacağım. Daha kaliteli ve güzel içeriklerde görüşmek üzere...

Kendinize iyi bakın, Allah’a emanet olun.
Benim için değerlisin, kimsenin kalbini kırmasına izin verme. SİNAN ACAR

Paylaş:

18 Temmuz 2018 Çarşamba

Yol Tarifi


Yol Tarifi

Ali ilk defa geldiği şehirde bir adres aramaktaydı. Bu adresi kime sorsa “Ben bilmiyorum ama kime sorsan gösterir” cevabını alıyordu. En sonunda Mehmet’e denk geldi.

Ali: Pardon şu kağıttaki adresi biliyor musunuz?
Mehmet: Tabi ki de biliyorum, hiç bilmez olur muyum?
Ali: Madem biliyorsunuz lütfen tarif eder misiniz?
Mehmet: Tabi tarif etmem mi?
Ali: Ee edin hadi o zaman
Mehmet: Az ilerde Atatürk heykeli var biliyo musun?
Ali: Bilmiyorum
Mehmet: Bir ara git bi bak, baya heybetli yapmışlar çok güzel olmuş
Ali: Tamam bakarım bi ara gelip
Mehmet: Onun hemen karşısında cami var, onu bildin mi?
Ali: Orayı bilseydim Atatürk heykelini de bilirdin dimi?
Mehmet: Doğru. Heykele bakmaya gelince o camiye de gir bi bak tam bir sanat eseri
Ali: Tamam beyefendi oraya da bakarım
Mehmet: Caminin hemen yanında da kokoreççi Yaşar usta var orada da bi kokoreç ye. Çok güzeldir oranın kokoreci yeme de yanında yat
Ali: Niye yanında yatayım nimetin ya? Artık tarif etsen şu adresi
Mehmet: Tamam tarif edecegum. Ne kızıyosun ya?
Ali: Edecegum mu dedin daha demin sen?
Mehmet: Evet. Lazım sinirlenince şivem çorap gibi kaçayi
Ali: Oo hemşerum ya baştan desene. Bende kendumi sikayrum. Güzel konuşmak için yav
Mehmet: Uy essah disiyisin ha. Neresundan, nerelisun sen?
Ali: Çay elililiyim
Mehmet: Liler çok olmadı mı ya?
Ali: Çayelilili, Çayeliliyim, Çayelilili lililili lililili yar Çayelilili lililili lililili yar
İkisi bir: yüzüm güldü sayende içim huzurla doldu kaderimde yazan aşk sonunda beni buldu
Mehmet: Yav yeter yav yeter, benimde kafami karıştıraysun yav.
Ali: Memlekete gelunce bi ara misafirum ol da
Mehmet: Olmam mi da, Çayelundan ötede midur evin yokda içinde midur?
Ali: İçindedur
Mehmet: He iyi iyi, Çayelundan ötede olsa idi gelmezdum
Ali: E niye da?
Mehmet: Çay elundan öteye gidemem yali yali gidemem gidemem yali yali gidemem yali
İkisi bir: Sırtındaki sepetun ben olayım hamali ben olayım hamali ben olayım ha
Ali: Dayanamayrım ha bu Türküye yav. Neyse ho adresi verde gideyum da
Mehmet: Ben bu adresi bilmiyorum ya, ne yapacağımı şaşırdım. Senle biraz muhabbet etmek için Karadeniz şivesi yaptım. Zaten şiveyi de iyi yapamadım. Normalde ben Kastamonunuluyum, Kastomonuyum, Kastomonululuyum… Her neyse ya memleketim Kastamonu işte
Ali: E sinirlenince şiven kaçıyodu hani? Hepsi birer yalan mıydı?
Mehmet: Şivem kaçmamıştı ki dilim şüştmüştü, şüvüştmüştü, sürtmüştü… ya ben kelimeleri niye doğru söyleyemiyorum. Yazarda yazamadığı kelimeleri bana kitledi.
Ali: Oluyo öyle ya, baktı kelimenin doğrusunu bilmiyo hemen karaktere kitliyo
Mehmet: Sende normal konuşmaya başladın?
Ali: Ne diyisun ya, ne normal konuşmasi
Mehmet: Ya bırak yeme beni ya, güzelde yapamıyon zaten şiveyi
Ali: Harbi mi ya?
Mehmet: Evet
Ali: Baştan söylesene o zaman. Bende şive yaptım hemşerin sanar yardım edersin diye
Mehmet: Gerçek memleket nere?
Ali: Denizliliyim
Mehmet: Oo tek seferde söylemeyi başardın
Ali: Neyse ver şu adresi ben başkasına sorarım. Sora sora göl olur.
Mehmet: Bağdat bulunur değil miydi o?
Ali: Akıl mı bıraktın bende canım?
Mehmet: Ama sen başlattın şekerim
Ali: Bilmiyosan bilmiyorum deseydin bebeyim
Mehmet: Çok yalnızım ama çikolatam
Ali: Ne yapıyoruz biz ya iyice pislikleştik, hadi gidiyom ben
Mehmet: Görüşürüz tereyağlı ballı ekmeğim…

Okuduğun için teşekkür ederim, iyi ki varsın.
Kendine değer ver, kalbinin kırılmasına izin verme!

Paylaş:

16 Temmuz 2018 Pazartesi

Gitsen Uzaklara - Şiir


Gitsen Uzaklara - Şiir

Gitsen uzaklara
Hasretinden yanar mıyım?
Yüzüme konuşsan
Yalanlarına kanar mıyım?

Gelmesen hiçbir zaman
Yalnızlıktan ağlar mıyım?
Görmesem seni hiç
Görmekten keyif alır mıyım?

Kurşun yarası
Yarin yokluğundan acı mıdır?
Yarin olmadığı yerde
Kurşun yarası yara mıdır?

Okşasan saçlarımı
Sevgisiz köpekler gibi kaçar mıyım?
Rüzgar gibi essen yüzüme
Kül olur uçar mıyım?

03:45


Okuduğun için teşekkür ederim, kendine iyi bak.
Şiir oku, şiir yaz. Kimsenin kalbini kırmasına izin verme.
Paylaş:

15 Temmuz 2018 Pazar

İhtimal Ki - Şiir


İhtimal ki - Şiir

İhtimal ki şu an aynı anda
Gökyüzüne bakıyoruz;
İhtimal ki aynı anda
Kuşlara selam veriyoruz;

İhtimal ki aynı Türküyü
Dinliyoruz;
İhtimal ki aynı anda
Sıkılıyoruz;

İhtimal ki aynı anda çayımızı
Yudumluyoruz;
İhtimal ki aynı anda
Güneşin batışını seyredip,
Birini düşünüyoruz;
Tek fark
Sen başkasını,
Ben seni düşünüyorum.

Okuduğun için teşekkür ederim, kendine iyi bak.
Şiir oku, şiir yaz. Kimsenin seni üzmesine izin verme.

Paylaş:

12 Temmuz 2018 Perşembe

Üfürükçü Hoca - Şiir


Üfürükçü Hoca - Şiir

Sakalların yağlanmış üfürükçü hoca, ver elini öpeyim
Kaç para ediyor akbeh* yüzünü görmek, bakıp kabuslar göreyim.

Kabul et beni yoluna, bedmaye* yolda kendimi perişan edeyim
Senin gibi bende hayasızlık edeyim, suçu başkasında göreyim.

Kim demiş dinden para kazanılmaz, en büyük kanıtıdır üfürükçü hoca
Geceleri tesbih çekmez para sayar, ağzına ney vermeli çalsın üfürükçü hoca.

Taaffün* nefesiyle üflediğini devirir, kudretlidir nefesi
Taşkınlıktan yürüyemez, aşk-ı dünya* ile doludur kesesi.

Alem-i dünyayı* versen doymaz, açtır her zaman midesi
Her şeyi tamam, tek eksiği vardır hörgüçlü bir devesi.

Görsem üfürükçü hocamı yerlere yatar kaneme* ayaklarını öperim
Biri derse üfürükçü hocama cadı, o ahlaksızı kafir diye nitelendiririm.

Kendisi aç gözlüdür bana tersini yap der, hocamın gözünü seveyim
Kendisine kulluk yapmadığım için bana kafir der, geri çekil acizliğini göreyim.

Beş karısı var, kara kara düşünür: Bugün hangisine gideyim
Rüyasında para sayar, üfürükçünün izzet-i nefsini... Seveyim.

Not: Sadece dini para için kullanan
Dolandırıcılar için yazılmıştır.

Akbeh: En çirkin, çok çirkin.
Bedmaye: Ahlaksız.
Taaffün: Çürümüş kokuşma, leş kokusu.
Aşk-ı Dünya: Dünya aşkı.
Alem-i Dünya: Dünya alemi.
Kaneme: Kir, Yağdan gelen pis koku.
İzzet-i nefs: İnsanın vakar, şeref ve haysiyetini muhafaza etmesi.

Okuduğun için teşekkür ederim, kendine iyi bak.
Şiir oku, Şiir yaz, kimsenin seni kırmasına izin verme.

Paylaş:

11 Temmuz 2018 Çarşamba

Girdi Meclise - Şiir


Girdi Meclise - Şiir

Girdi meclise eşekler,
Saman yerine para yediler;
Girdi meclise Türk kanı akıtan;
Çocuk katilleri girdi meclise.

Türk’ün sesi oldu aciz köpekler,
Milletimin koltuğunda artık pinekler;
Meclise girdi milletimin kanını akıtan,
Paralarını benim milletim ödedi.

Adi köpekler olamaz benim milletim sesi;
Haram olsun meclisteki hayvanlara,
Benim milletimin parası;
Lanet olsun katillere destek veren zihniyetlere.

Utansın alçaklar benim milletimin koltuğuna oturmaya;
Milletimin parasıyla yedikleri ekmek midelerinde taş olsun;
Girdi meclise sahtekarlar,
Girdi meclise halkımı öldüren alçaklar.

16:57

Okuduğun için teşekkür ederim, kendine iyi bak.
Benim için değerlisin, kendine değer ver.
Paylaş:

10 Temmuz 2018 Salı

Bilmiyorum - Şiir


Seni tanısaydım bu kadar sever miydim?
Seni düşünerek sabahlar mıydım?
Gözlerinden, ellerinden bu kadar
Öpmek ister miydim?
Bilmiyorum.

Seni tanısaydım küçük fotoğrafına bakınca,
Canım böyle yanar mıydı?
Fotoğrafına bakıp şiir yazar mıydım senin için?
Bu kadar hisseder miydim
Varlığındaki yokluğunu;
Bilmiyorum.

Seni tanısaydım ister miydim
Yanaklarından akan yaşı silmek?
Özler miydim hiç duymadığım sesini?
Bana sarılsaydın sever miydim hayatı?
Bilmiyorum.

Seni tanısaydım sever miydim
Umursamaz tavırlarını?
Canımı verir miydim,
Tek bir gülüşün için?
Tutmak ister miydim,
O narin ellerini?
Bilmiyorum.

Seni tanısaydım gözlerinin anlattıklarını
Dinler miydim?
Derdini dert edinir miydim?
Bilmiyorum.

Seni tanısaydım masum gelir miydin
Yine bana?
Derdini dinlemek ister miydim?
Hayallerinle dalıp gider miydim?
Bilmiyorum.

Seni tanısaydım Türkü dinlemek
İster miydim seninle?
Şiirler yazmak ister miydim birlikte?
Seni bu kadar sever miydim?
Bilmiyorum.

06:47

Okuduğun için teşekkür ederim, kendine iyi bak.
Benim için değerlisin, kendine değer ver.
Paylaş:

7 Temmuz 2018 Cumartesi

Müşteri Hizmetleri


Müşteri Hizmetleri

M = Müşteri
M.H = Müşteri Hizmetleri

Müşterinin interneti sık sık gittiği için en sonunda dayanamayıp Müşteri Hizmetlerini arar. Çeşitli zorluklardan geçerek en sonunda müşteri hizmetlerine ulaşmayı başarır. Müşteri bütün gün müşterilerle uğraşmaktan beyni yanmış bir müşteri hizmetçisiyle karşılaşır. 

M: Alo, Salemun Aleyküm
M.H: ve aleykümselam ve rahmetullahi ve berekatuhu esselamu aleyna ve ala iba dilla hissalihiyn eş..
M: Aloo, ne diyosun kardeşim?
M.H: Pardon beyefendi bi an kendimi kaptırmışım. Buyrun sorununuz neydi?
M: Benim internet gidip geliyor
M.H: Gidip mi geliyor, Gelip mi gidiyo
M: Ne diyon ya?
M.H: Beyefendi burası çok önemli bakın, internetiniz gidip mi geliyor, gelip mi geliyor.
M: Ya kardeşim manyak mısınız ya? Gidip geliyor
M.H: Tamam modeminizin yanına gidin şimdi
M: Gittim
M.H: Fişten çıkartın modemi içinizden ona kadar sayın tekrar takın
M: Böyle saçma iş mi olur ya
M.H: Ya sen dediğimi yapsana, ama bak ona kadar say yavaş yavaş.
M: Yaptım hala aynı internet yok
M.H: ya sen hızlı saymıştırsın. Çıkart ona kadar say tekrar tak.
M: Kardeşim dalga mı geçiyosun anlamadım ki? Arza kaydı oluşturmak istiyom ben.
M.H: Niye arza kaydı oluşturmak istiyosunuz?
M: İnternet bozuk ya o yüzden olabilir mi?
M.H: Gelip mi gidiyodu, gidip mi geliyodu?
M: Gidip geliyodu
M.H: Tamam beyefendi, güvenliğiniz için şimdi size birkaç soru soracağım?
M: Buyrun sorun artıkta bitsin şu iş
M.H: Hazır mısın?
M: Hazırım yolla
M.H: Tc numaranızın son iki rakamı?
M: 5 4
M.H: Annenizin kızlık soyadının son iki harfi?
M: E N
M.H: Babanenizin halasının ismi?
M: Şerife
M.H: Ahırdaki tosunun ismi
M: Esmer, annem hep esmerim diye sever
M.H: Az kuru?
M: Az pilav
M.H: Ölürüm?
MTürkiye'm
M.H: Nereye baş koymuşum?
M: Türkiye'min yoluna
M.H: En son gittiğin düğün?
M: Hakkı abinin oğlunu düğünü
M.H: Fındığın kilosu?
M: 8,50 lira
M.H: Bu fasulye?
M: 7,50 lira
M.H: Peki Ayşe'nin iki tane topu var bunların bir tanesini…
M: Kardeşim ne diyosun ya! Hadi artık oluştur şu hasar kaydını.
M.H: Tamam ya ne bağırıyosun altı üstü şurada iki soru sorduk yani
M: Tamam hadi oluştur
M.H: Tamam oluşturdum
M: Hadi görüşürüz.
M.H: Görüşürüzz kendine iyi bak… Modemi aç kapa tekrar, belki düzelir içinden ona kadar saymayı unutma ama. Hadi öptüm görüşürüz.
M: Hadi bende öptümm, selam söyle babangillere

Okuduğun için teşekkür ederim, kendine iyi bak.
Benim için değerlisin, kendine değer ver. 
Paylaş:

6 Temmuz 2018 Cuma

Ey Türk Milleti - Şiir


Ey Türk Milleti - Şiir

Ey Türk Milleti yüksel!
Senin yerin ancak göklerdedir.

Ey Türk Milleti yüksel!
Senin amacın ancak yükselmektir.

Ey Türk Milleti yüksel!
Seni yaratan Allah’ın adıyla yüksel.

Ey Türk Milleti yüksel!
Alçaklık senin yerin değildir.

Ey Türk Milleti yüksel!
Sen ki dünyaya yükselmek için geldin.

Ey Türk Milleti yüksel!
Ataların gibi senin de yerin orası.

Ey Türk Milleti yüksel!
Yüksel ki gördüm alem heybetini.

Ey Türk Milleti yüksel!
Özünü benimse tanı, seni yaratan yaratanı.

Ey Türk Milleti yüksel!
Senin görevin daima yükselmektir.

Ey Türk Milleti yüksel!
Hayal kırıklığına uğratma atalarını.

Ey Türk Milleti yüksel!
Damarında akan asil kanla yüksel.

Ey Türk Milleti yüksel!
Engelleri yırtarak, aşarak yüksel.

Ey Türk Milleti yüksel!
Tarihini unutmadan yüksel!

16:48

Okuduğun için teşekkür ederim, kendine iyi bak.
Kendine değer ver, dert etme şiir oku, şiir yaz.



Paylaş:

Google+

Takip Et

Günün Sözü

Yemek bedenin, açlık ruhun gıdasıdır.

Öne Çıkan Yayın

Ara Veriyorum

Merhaba ben Sinan Acar. Liseden bu sene mezun oldum ve meslek lisesi okuduğum için gerek okul ve gerek staj yaparken üniversite sınavı...

Bu Hafta En Çok Okunanlar

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Sinan Acar. Blogger tarafından desteklenmektedir.